woensdag 2 januari 2019

HOE GAAT HET MET JE SCHOUDER?

Ook al ben je nog zo actief en lenig... wanneer je een frozen shoulder hebt dan het lukt je op de duur niet meer om met je arm te doen wat jij graag wilt. Je kunt er in de tweede fase vanuit een bepaalde hoek gewoon geen beweging meer in krijgen.

  • Doe alles één uur lang met één arm. Hoe voelt het?



Hoe gaat het met je schouder? 
Op dit moment heb ik in rust minder pijn. Daar ben ik zo blij mee. Onverwachte bewegingen zorgen nog wel voor veel pijn. Goed opletten wat ik doe dus.

Ik heb moeite met:

  • aankleden - help, hoe krijg ik trui uit in het pashokje... 
  • mijn haar wassen, kammen. 
  • huishouden - maar met 1💪 lukt het ook hoor.
  • autorijden  - elke bocht is pijnlijk maar ook combi koppelen en stuur vasthouden. 
  • slapen - hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet te veel omdraai in mijn slaap?

Ik ben nu wel zo ver dat ik er mee leer leven
Gelukkig kan je met één arm heel veel doen met één. Het helpt me om eraan te denken dat dit overgaat binnen drie jaar! Met mijn slechte arm kan ik kleine bewegingen wèl maken. Ik kan dus wel een koffiemok met twee handen vasthouden 👍

⬟ Lees HIER over de verschillende stadia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten