woensdag 23 januari 2019

SERIEUS MINDER PIJN. YES!

Ik denk echt dat ik in de tweede fase van mijn Frozen Shoulder terecht gekomen ben, precies zoals ik hier al schreef.  Ter verduidelijking: de eerste is de ‘freezing fase’ (inflammatoire fase) en de tweede is de ‘frozen fase’ (stijfheidsfase).

Bewegingsperking ontstaat uit eeen diffuse inflammatie van de synoviale membraan en een progressieve fibrosering die binnen 1 tot 9 maanden leidt tot een contractuur van het totale glenohumerale gewrichtskapsel


In gewoon Nederlands: dat ik nu last heb van een flinke bewegingsbeperking die komt door een verschrompeling van spieren, pezen en/of gewrichtskapsel. 

In de frozen fase staat de pijn niet meer op de voorgrond. Er is sprake van een matige tot lage weefselreactiviteit. Als mijn reactie op de rekkingstechnieken die ik doe binnen 24 uur afneemt (‘de 24 uur regel’) blijf ik dagelijks thuis oefenen richting de eindstanden. Het fijne van mijn oefeningen is dat ik opeens weer een beetje warmte voel in mijn schouder.

Heb je helemaal geen pijn nu?
Jawel, maar dan normale pijn.
Pijn bij het wakker worden.
Pijn bij te ver door proberen te bewegen
Pijn bij een onverwachte beweging.

Hoelang heb je (deze) schouderklachten?
1.5 tot 2 jaar

Hoelang duurt het nog denk je?
Dat weet ik niet.

2 opmerkingen: