donderdag 5 juli 2018

IK HEB TIETZE (maar wat moet ik ermee)

Toen ik net wist dat ik Tietze had, wilde ik er alles over weten. Nu niet meer. Wie zegt dat het dat is? Ik kijk nooit meer op de site. En het hulpboek heb ik allang uit.

Ik moet gewoon op mijn houding letten. 
Goed fitnessen. Twee keer in de week.
Dan gaat het prima.
Niks aan de hand


Maar soms weet ik dat ik echt iets heb.
Als ik verga van de pijn.
Als ik niet weet hoe ik moet liggen
Als paracetamol niet helpt.
Een hete douche ook niet.

Ik heb echt wel wat. 
Ik heb Tietze.
Costochondritis.

Maar wat moet ik er mee?

4 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me zwaar zoals je het beschrijft. Ik denk dat je mag blijven geloven in de God van wonderen. Dat je dat dagelijks mag blijven uitspreken, ook al verga je van de pijn. Spreek het uit: U Heere bent mijn Heelmeester. Doe dat 3 maal daags net als bij medicijnen. En loof en dank God elke dag, hoe je je ook voelt. De vrede van God die alle bestand te boven gaat, zal jou vervullen. Hoop op God! En doe daarnaast alles wat ook mag: raadpleeg de arts, sport , eet goed enz. Maar verwacht het daar niet van. En ik voel echt met je mee hoor! Ik heb ook momenten dat ik me ontzettend rot voel. Maar toch wil God dat we onze eigen geest overwinnen. Dan zijn we sterker als degene die een stad inneemt. God weet dus Hoe ontzettend zwaar dit is. Daarom zal Hij zeker ook de benodigde kracht geven! Ik wens je Gods zegen en vrede toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je ook Gods genade toe hierover. Dat Hij je helpt hiermee. Dat Hij je hierdoor draagt. De pijn verlicht. Dat Hij je te hulpe mag komen in de Naam van Jezus. Leg het af bij het kruis. In zijn striemen ligt onze genezing. Gods zegen ❤️

    BeantwoordenVerwijderen