woensdag 9 juni 2021

CHECK JE HOUDING

De cursus spierspanning en hyperventilatie van Nicole is iets waar ik geen spijt van heb. Het heeft me enorm geholpen om inzicht te krijgen in mijn manier van doen. Het zorgde voor een stukje kennis en ik vond het heerlijk om de oefeningen te doen.

Ik weet nu hoe ik zelf mijn spieren kan ontspannen. Jippie!

Een citaat 

Door het te diep, te hoog én te vaak ademen zijn je ademhalingsspieren overbelast. En deze spieren zitten vast aan je schouderspieren. Vergelijk het maar met een kniebuiging doen, dan gaan je benen ook branden en pijn doen omdat je deze spieren te veel gebruikt. Dit gebeurt ook met deze spieren, die je dus kunt voelen bij je ribben, middenrif en schouders. 


Spierspanningscursus? Doen!
Heb jij ook last van gespannen spieren? Dat zou ik niet gek vinden. Als je Tietze weer opspeelt zorgt dat sowieso al voor een reactie op je spieren. Deze cursus is echt fijn. Niet te moeilijk, gave video's en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Nicole.

Check je houding
Ik check regelmatig of ik een goede, rechte houding heb want ik weet nu door de cursus, dat een rechte houding veel pijnklachten voorkomt. Ik weet ook hoe ik kan voelen of mijn kaakspieren te strak staan. Of mijn nekspieren. En als dat zo is doe ik de oefeningen die ik leerde op deze cursus. Check jij je lijf ook regelmatig. Hoe je erbij zit?

  • Over middenrifspanning wil ik een apart bericht schrijven. 

1 opmerking:

  1. wat een mooie woorden! En zo fijn te lezen dat je veel aan de cursus hebt. Veel dank!

    BeantwoordenVerwijderen