maandag 13 mei 2019

ALS TIETZE DE KOP OPSTEEKT

Tietze hield zich heen rustig Totdat het onverwacht de kop op stak. En toen dacht ik weer even aan al de anderen met deze speciale pijn, die je zo bang kan maken. Het lijkt soms net of het je hart is toch?

Het lukte me steeds beter om er mee om te gaan. Ook omdat ik er open over ben en het niet wegstop. Dat helpt sowieso al.


Ik heb twee keer last gehad, deze maand.

Eén keer was het spontaan. Ik heb toen pijnstilling genomen en heb mijn elektrische deken op 2 gezet. De pijn duurde iets langer dan een week.
De andere keer dat ik pijn had was na twee leuke vakantie uitjes met veel lopen en lang zitten in de auto (dat laatste is echt niet goed).

3 tips voor verlichting van Tietze klachten

  1. check je schouders (je houding verbeteren)
  2. zit niet te lang op een foute stoel (gezond zitten)
  3. check je autostoel (ergonomie in de auto)

Hoe gaat het met jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten