maandag 29 oktober 2018

MIJN SCHOUDER (4)

Het is inmiddels als weer een tijdje verder. Mijn schouder heeft zich ontwikkeld tot een frozen schoulder.

Zo jammer.  

Ik heb een goede fysiotherapeut terechtgekomen met veel kennis. Hij luistert oprecht. Hij neemt het syndroom van Tietze (en costochondritis) serieus. In het begin was hij zeker van dat er sprake was van een irritatie van verschillende spieren, als gevolg van verkeerde houding (door pijn aan  borstbeen, sleutelbeen  - Tietze gerelateerd). 


Naar mate ik mijn schouder minder kon bewegen, dacht de therapeut toch meer in de richting van een ontsteking van het gewrichtskapsel (waardoor het kapsel verkort raakt: capsulitis adhesiva). Toen mijn bewegingsbeperking nog groter werd, was het duidelijk dat ik inderdaad een fronzen shoulder aan het ontwikkelen was.

Balen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten