zondag 30 september 2018

MIJN SCHOUDER (1)


Ik heb al twee jaar last van mijn goede schouder. Het begon drie maanden na mijn bezoek aan de reumatoloog. Maar ik negeerde het doordat we met rouw te maken kregen.

Op den duur heb ik me een paar keer laten behandelen bij een fysiotherapeut. Het ging niet over maar ik kreeg wel goede oefeningen. Een half jaar later was ik dapper genoeg om toch maar weer te gaan. Ik baal van al die bezoekjes aan fysio's. Het kost zoveel tijd.


Deze therapeut had het over triggerpoints. Hij ging met naaldjes aan de gang. Toen het allemaal niet hielp zei ik dat ik liever terug wilde naar de huisarts om een foto van mijn schouder te laten maken. 

De huisarts was nog niet zo lang in onze praktijk, een herintreder. Ze zei dat de fysiotherapeut vond dat ik naar een psychosomatische fysiotherapeut moest gaan omdat mijn klachten psychosomatische klachten zouden zijn. Mijn pijn zou dan een psychische oorzaak hebben en geen lichamelijke.

Ik schrok daarvan. Ik zei dat ik eerst naar een orthopedisch chirurg wilde. Gelukkig kreeg ik dat voor elkaar. Maar de arts zei wel: ik zie je terug want er komt waarschijnlijk niets uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten